by Admin on 15.11.2021
Uue BENETEAU First 36 disainimisel võeti eesmärgiks tuua võidusõidumaailma tipptehnoloogiline areng ning saavutused tavaklassi võistlusjahtide ja kruiiseriteni. Sellest tulenevalt on isegi First 36 standardversioon juba mõõduka tuulega glisseeriv.
Siiski ei olnud see konkreetne aspekt aga projekteerimis- ja tootmismeeskondade jaoks peamine väljakutse. 40 aasta jooksul on First purjekate seeria pakkunud suurepärast tasakaalu mugavuse, jõudluse, praktilisuse, elegantsi, kõrgtehnoloogilise konstruktsiooni ja mõistliku hinna vahel. First 36 ei ole siinkohal erand.
Mõned olulisemad punktid:
- Väga madal veeväljasurve, tänu millele saavad ka algajad harrastajad kogeda glisseriva purjeka dünaamikat.
- Hoolikalt kavandatud tekiplaan, mis sobib nii väiksema kui ka täismeeskonnaga võidusõiduks.
- Praktiline kolme kajutiga interjöör koos uuenduslike detailidega.
LOODUD PURJETAJATELT PURJETAJATELE
Projekteerimist koordineerib Seascape’i kogenud tehnoloogiajuht Kristian Hajnšek olles tihedas koostöös BENETEAU meeskonnaga, et tuua tippvõistlusklasside ehitustehnoloogiad tavaliste võidusõidu kruiiseritele. Lisaks eelnimetatud äärmiselt kogenud meeskonnale on kaasatud ka rahvusvaheline kirglikest purjetajatest koosnev projekteerijate eliit:
Arhitekt Samuel Manuard on kuumim nimi avamere võidusõidus, kus tema projekteeritud jahid on võitnud auhindu Mini, Class 40 ja IMOCA 60 klassides. Ta on ühtlasi disaininud ka uued 14-27ft First ja First SE seeria jahid.
Pure Design & Engineering meeskond Uus-Meremaalt on teostanud konstruktsioonid maailma äärmuslikemates ekstreempurjetamise projektides: TP52-d, AC75, AC72, IMOCA 60-d, Club Swan ning samuti mitmete seeriatootmise tippjahtidel.
Lorenzo Argento poolt tehtud First 36 disain järgib oma suurema õe, First Yacht 53 eeskuju, tuginedes Lorenzo töö ajatule esteetikale, mida on enim näha Wally ja Brenta jahtide puhul.
Gigodesign disainiuuringud ja innovatsioonialased teadmised koos mitme Red Doti auhinnaga olid olulise tähtsusega First 36 innovatsiooniliste lahenduste määramises ja väljaarendamises.
TÄNAPÄEVANE PURJETAMISKOGEMUS
Uue BENETEAU First 36 hõlpsasti saavutatav jõudluspotentsiaal annab kõik eeldused edukateks esinemisteks händikäp süsteemis. Kogu ehitustiim tegi projekteerimise käigus lugematult katseid, otsides õiget tasakaalu hõlpsasti glisseeriva kere ja vastutuule jõudluse vahel.
First 36 on optimeeritud tavapärasest väiksema meeskonnaga sõitmiseks, muutes selle ideaalseks valikuks üha populaarsust koguvate shorthanded seiklusdistantsidel võistlemiseks. Selle jahi väga kõrge purjepinna ja veeväljasurve suhe ning tasakaalustatud disain teevad temast suurepärase võistlusjahi, turvalise ja lõbusa kruiiseri, millel perega aega veeta või lihtsalt põneva päevapurjeka.
PURJETAMISEKS PLANEERITUD
Eelmainitud täiusliku purjetamiskogemuse ja ergonoomika nimel katsetati kuue vintsi, roolirataste ja muu tekivarustuse paigutusi põhjalikult mitmetel makettidel ja täismõõtmetes testpurjekal. Detailid nagu suur vööriluuk või eemaldatavad kokpiti pingid näitavad, et terve projekteerimisprotsessi vältel ei ole purjetamise funktsionaalsust stiilile kuidagi ohverdatud.
Sisenemisläve huvides on standardis alumiiniumist mast ja malmist kiil. Siiski oma kogemustele tuginedes keskendus Sam Manuard põhjalikult nende kahe komponendi kuju ja disaini täiustamisele, et saavutada maksimaalne tulemus. Parimaks tasakaaluks jõudluse ja kasutusmugavuse vahel osutus 2,25m süvis.
VÕISTLEMISEKS VALMIS
Eemaldades kokpitist laua ja istmepikendused, saavutatakse hetkega avar võistlemispaigutus mis annab laias ja moodsas kokpitis võimaluse valida oludele vastav sobiv positsioon nii roolimehel kui trimmeritel ja seda nii väiksema kui ka täismeeskonnaga purjetades.
Keskmisest kõrgem rooliratta asend jätab roolimehele väiksema meeskonnaga purjetades piisavalt ruumi, et vajadusel hõlpsalt vintsil oleva grootsoodi järgi haarata. Kokpiti vintside paigutus võimaldab ühel või kahel meeskonnaliikmel kontrollida mugavalt erinevaid positsioone või täiskoosseisu korral jätab kõigile piisavalt ruumi tegutsemiseks. Samuti on võimalik kõiki soote mugavalt ristata pealttuuleküljele. Parima jõudluse saavutamiseks on kasutuses Harkeni, Ronstani, Spinlocki ja Antali tekivarustus.
MATKAMISEKS MUGAV
Pakkides kokku võidusõiduvarustuse ja minnes perega matkale või väikesele lahetiirule, annavad kokpiti patjadega lisapingid laia istumisala täiendavate panipaikadega ning võimaldavad otsi paremini korrastada. Kokpiti laua taha mahub mõnusalt aega veetma kuueliikmeline seltskond. Lisaks töötas projekteerimismeeskond välja ülikerge ujumisplatvormi, mis tagab samasugused veemõnude nautimise võimalused nagu ühel moodsal täisverelisel kruiiseril, aga samas ei mõjuta paadi jõudlust võistlusoludes.
ELAMISEKS AVAR
BENETEAU First 36 lai kere pakub uskumatult avarat interjööri, mis on võrreldav palju suuremate eelkäijate sisemusega. Uus purjejaht First 36 on oma ruumikuselt võrreldav legendaarse purjeka First 40.7 poolt pakutavaga.
Lihtsa, mugava ja mitmeotstarbelise sisemuse väljaarendamisel peeti silmas, et kolme kajuti konfiguratsioonis oleks mugav ka pikemaid merematkasid ette võtta. Tähelepanu väärib on oma klassi suurim kambüüs, mis on saavutatud nutika lahendusena salongi keskele paigutatud suure külmiku abil. Kokkupandav ja eemaldatav lauad võimaldab meeskonnal ohutult ning kiirelt salongis ringi liikuda ja pakub varustuse paigutuseks rohkelt võimalusi.
Üldisele suundumusele vastandudes omab First 36 täismõõdus navigatsioonilauda, millel on olemas kõik eeldused kasutada seda ka edukalt kodukontorina. Igas kajutis on kaks avatavat illuminaatorit, mis tagavad loomuliku valguse ning õhuvoolu. Hämaras on abiks nii kohtvalgustid kui hajutusega meeleoluvalgustus koos punase öörežiimiga. Kolm kajutit kahekohaliste mugavate koikude ja uuendusliku tualettruumiga moodustavad uue First36 valgusküllase avara salongiga ühtse terviku.
TEHNILISED ANDMED
Kere pikkus: 11,00 m
Laius: 3,80 m
Kaal: 4800 kg
Süvis standardkiil: 2,25 m
Kiilu mass: 1550 kg
Vastutuule purjepind: 80 m2
Allatuule purjepind: 180 m2
BENETEAU First 36 esmaesitlus toimub Düsseldorfi paadinäitusel 2022. aasta jaanuaris.