by Admin on 27.02.2023
Tekst: Hanno Kask
Pildid: Tanel Ojala ja Hanno Kask
Uus Antares 8 on Beneteau brändi klassikaline avar perepaat. Klassikaks nimetan ma seda sellepärast, et turul on väga palju analoogse sisemise planeeringuga perepaate, kus vööris on magamiskajut, mille sissepääsu juurde jääb tüürpoordi WC ja duširuum. Magamiskajutisse pääseb ahtritekilt läbi kokpit-kajuti, mis on avar ja kõrge. Kööginurk jääb tüürpoordi, roolimehe koha taha. Vastasseinas ehk pakpoordis on sama koha peal laud ja sellest kahel pool risti sõidusuunaga kahekohalised pingid. Esimese pingi seljatoe asendit muutes saab sellest kahekohaline kõrvaliste. Kajuti kogu tagasein on klaasist ja lükanduksega, millest mahub ka pikem mees ilma küürutamata sisse ja välja käima ja mis varjab hästi varustatud mooduleluruumi.
Ahtrisse jääb avar ahtritekk, kus asub samuti laud, mida saab vastavalt soovidele liigutada. Pakpoordis on ahtritekil küljeiste, mille saab vajadusel lihtsalt seina sisse kokku pakkida. Ahtriteki osa saab presendiga kinni katta ja ahtrimööblist konstrueerida magamiskoha kahele inimesele. Magamiskoha saab teha ka pakpoordi jäävast lauast ja pinkidest. Ebaklassikaline selles klassikas on kokpit-kajuti pakpoordis asuva laua ja istmete alla jääv magamiskoht, kuhu mahub vabalt klaustrofoobiat mittepõdev täiskasvanu või siis paar last. Kui seda magamiskohta vaja pole, saab seda kasutada mahuka laoruumina.
Klassikalises vöörikajutis on magamiskohad kahele täiskasvanule. Nii et kui hästi tahta, mahub uues Antares 8-s magama lausa seitsmekesi. Kui analoogne siselahendus 6-meetrises paadis tundub ruumikuse poolest selline enam-vähem, siis 8-meetrises paadis on ruumi laialt.
Proovisõidupäeval puhus Tallinna lahel kirdetuul 15 + m/s, korralik jänes oli peal ja lainekõrgus üle meetri. Meie proovisõidupaadil rippus ahtripeegli küljes 250 hj Mercury Verado, mis oli täiesti piisav, et Antares 8 ka tuulise ilmaga merele viia. Uus Antares 8 käitus jäneste vahel stabiilselt ja rahulikult. Kindlasti võib öelda, et Antares 8 näol pole tegu sportpaadiga, millega karvasel merel hullata. Pigem on tegu stabiilse alusega, millega naudivad sõitu kõik pardal olijad. Sõltumata laine suunast, sai meetrise lainega hoida proovisõidupaadiga kiirust 15–20 sõlme vahel ja seda nii, et paat ei tagunud, vaid liugles läbi lainete pehmelt, mis omakorda tähendab, et saab võtta ette ka pikemaid reise koos nõrganärviliste kaasreisijatega. Kuigi Antares 8 on glisseeriv paat, ei tõuse see glisseerima klassikalises mõttes, s.t ei punni tükk aega nina taeva poole, kuniks saavutab glisseerimiseks sobiva kiiruse. Antares 8 hakkab gaasi lisamisel lihtsalt kiiremalt sõitma ja on ühel hetkel märkamatult glissis. See tähendab, et uue Antares 8-ga saab lainete vahel kulgeda just ilmaoludele vastava ja sobiva kiirusega, nina-püsti-ja-gaas-põhjas olukorda Antares 8-ga ette ei tule. Antares 8 tundub seest väga avar ja tunne on, nagu sõidaks hoopis suurema paadiga. Meie proovisõidupaadi roolimise tegi väga mõnusaks Mercury mootoriga komplektis olev roolivõim. Suzuki mootori puhul on roolivõim võimalik lisavarustusena juurde osta. Kuigi proovisõidupaadil puudusid trimmiplaadid, hoidis Antares 8 ennast tuule- ja lainesuunast sõltumata jonnakalt otse.
Tootja ütleb uue Antares 8 kohta, et see on vilgas, võimas ja väga elamiskõlblik ning Antares 8-st õhkab iseloomu. Ideaalne paat uute kohtade avastamiseks, sobib suurepäraselt mõnepäevaseks puhkuseks, kusjuures võite enda ohutuses kindel olla. Antares 8-l on dünaamiline V-disainiga laienev kere, mis pakub suurepäraseid sõiduelamusi ja samal ajal suurepärast merekindlust. Selle suurusega paadi jaoks on nutikas lahendus kolm erinevat võimalust kokpiti istmete paigutamisks. Pähkliga peitsitud puitdetailid pakuvad väga tänapäevast atmosfääri. Antarese välis- ja sisedetailid on loodud selleks, et muuta mitmepäevane pardal elamine tõeliseks naudinguks ja võimaldada rannikureisi tunnetada nagu pikamaakruiisi..
Uue Antares 8 paadi kohta räägib Alter Marine paadimüüja Risto Verevmägi: Beneteau Antares 8 näol on tegu kõigi aegade populaarseima Beneteau Antares seeria mudeliga. Eestis oleme me küll seni kõige rohkem Antares 7-t müünud, aga tundub, et mida aeg edasi, seda populaarsemaks muutub just Antares 8. Antares 6-t pole me paaril viimasel aastal ühtegi müünud. Siinse proovipaadi hind koos 250 hj Mercury Verado mootoriga ja käibemaksuga on hetkel soodushinnaga 120 000 (muidu 129 000) ja see sisaldab veel mõnda asja, mida siin praegu näha pole, nagu Webasto soojendusseade. Sama võimsa Suzuki mootoriga tuleb pea 10 000 eurot odavam. See konkreetne proovisõidupaat on Eestis esimene uus Antares 8 ja on hetkel müümata, nii et kui keegi soovib, siis saab selle ära osta. Üks Antares 8 on veel tulemas ja kui see ka kaubaks läheb, siis järgmise saab alles 2023. aasta sügiseks. Võrreldes vana Antares 8-ga on uus läbinud suure uuenduskuuri. Aknad on muutunud palju suuremaks ja avaramaks. Sisemuses on uus kokkukäiv laud ja juurdepääs panipaikadele on muutund kergemaks ja panipaigadki on uues Antares 8-s suuremad. Tüürpoordis on reelingus värav, mille kaudu kehvema liikumissuutlikkusega inimesed pääsevad paadisillalt hõlpsasti ahtritekile. Istmepatjade materjali saab juba standardvarustuses valida kolme erineva variandi vahel. Proovisõidupaadil on kasutatud veel päris tiikpuud, aga kui nüüd järgmine tellida, siis sellele enam päris tiiki ei saa. Põhjuseks on tiikpuu defitsiit Euroopas. Edaspidi pakume ainult sünteetilist tiiki, mis ei ole oma omadustelt ka üldsegi mitte halb. Tehas pakub uut Antares 8-t kas Suzuki või Mercury mootoriga. Mootorite tarnega on jätkuvalt probleemid, loodame et saame kõikidele paatidele, mis meil järgmiseks aastaks tellitud on, ka mootorid. Erinevates varustuse loeteludes on olemas külmutuskapp, autonoomne soojendusseade, vööritruster, elektriline ankruvints, katuseluuk ja veel palju muud. Kokkuvõtlikult võib öelda, et uus Antares 8 on ehitatud perepaadiks, kus tunnevad end ühtviisi mõnusalt nii paadunud merehunt kui ka nõrganärviline naisterahvas. Sellega saab mõnusalt reisida mööda Läänemerd, elamiseks on seal kõik vajalik olemas ja ka hind ei ole sama klassi paatidega võrreldes kõrge.