UUE PÕLVKONNA KÕRGKLASSI KRUISER

by Admin on 19.05.2021

UUE PÕLVKONNA KÕRGKLASSI KRUIISER

Vahel on uus põlvkond sarnane eelmisega. Mõnikord aga tundub ta miilide kaugusel kõigest, mis varem on olnud. Rääkides uuest luksuslikust purjejahist, mida Beneteau Oceanis Yacht 54 oma emotsiooni mõttes kindlasti on, tekib tunne, et näeme teda vaadates justkui kiirete kruiisijahtide homset päeva.

 

Ta pardaautomaatika annab aimu, milliseid tehnoloogilisi tugisüsteeme me oma tulevastel ookeaniületustel kasutame. Ja tema arvustused kirjeldavad lausa uskumatut käsitlemislihtsust, mis toob avamerepurjetamise lähemale ka neile, kes seni seda suurte meeskondade keerukaks kunstiks on pidanud.

 

 Geniaalsus on tema vanemate nägu

Saame nüüd meie loo peategelasega lähemalt tuttavaks. Selleks on vaja minna täiesti algusesse. Ja isegi kui teie esimese kohtinguni Barcelona jahisadamas, kus proovisõitudel käime, on veel aega, siis Oceanis 54-ga tutvumiseks peame kõigepealt tutvuma tema auväärsete vanematega. 

Selle laeva sünni taga on maailma kiiremaid võistlusjahte projekteerinud laevaarhitekt Roberto Biscontini ja luksuslike superjahtide disainer Lorenzo Argento. Nende tandem on olnud algusest peale unistuste meeskond kiiruse ja luksuse ühendamiseks. Mõlemad mehed on Southamptoni kolledži laevadisaini eriala kasvandikud ja mõlemad ka alates 12. eluaastast kirglikud purjetajad. Roberto Biscontini on projekteerinud varasemalt maailmakarika võistluste kiiremaid laevakeresid ning võttis vastu Beneteau väljakutse just seetõttu, et tuua kiiruse ihalus ka luksusjahtide seeriatootmisesse. Lorenzo Argento oli noorena aga purjetaja, kes 21-aastaselt ületas ookeani First Class 10 kolmetonnisel jahil, olles tänaseks õige inimene mõistmaks kõiki ootusi, mida uue põlvkonna avamerejahis tahta. Millega nad siis hakkama said?

VAATA VIDEOT

  Privaatsete alade harmoonia

Astudes Beneteau Oceanis Yacht 54 pardale, hakkab ennekõike silma tohutu avarus. Ahtriteki ühetasapinnaline disain paneb fantaasia lendama, kui lihtne on nii avaras kokpitis äripartnerite kokteiliõhtuid korraldada või avamerel sellest täiesti eraldiseisev päevitustekk teha. Tervest tekitasapinnast ühe kolmandiku enda alla võtva tsentraalse kokpiti loogika on viidud täiesti uuele tasemele - kaptenil rooliratta taga on absoluutne kontroll laeva üle, ilma et ta peaks purjetrimmi käigus segama kokpitis lõõgastuvat seltskonda. Vaade laeva vööri ja purjedele on takistuste vaba. See annab esimese vihje terve aluse arhitektuursele loogikale. Selle laevaga võib sõita kas reeder ise, tundes end mitte ainult oma luksusjahi vaid kõigi maailmamerede omanikuna, või palgaline kipper, kes saab teha oma tööd märkamatult ja professionaalselt, pääsedes nii vintside kui rooli juurde  häirimata pardalviibijaid. Olgu öeldud, et kipperi jaoks on vööris ka eraldi duši, wc ja kraanikausiga privaatse kajuti võimalus, mis ei ole ühendatud teiste laeva aladega. 

Eraldatud alade kokkusobivus on andekas. Näiteks jaotub laevatekk neljaks kasutuspiirkonnaks: kapteni tööjaam ahtris kogu vajaliku elektroonikaga, kokpit, koos kahe diivanitega ääristatud lounge alaga, esimene päevitustekk, mis paikneb keskkajuti lael ning vööri päevitustekk, mis paikneb masti ees. Viiendaks on jaht varustatud ujumisplatvormiga, mida tahaks pigem liialdamata veepiirini avanevaks mereterrassiks kutsuda. Just sellelt samalt avaralt platvormilt tekib ligipääs ka kummipaadi garaaži, kuhu mahutad 2,4m pikkuse täispuhutud või märksa pikema tühjaks lastud abialuse. 

Privaatsete alade loogika jätkub ka jahis sees. Tualettide ja duširuumide rohkus kõigi kajutite juures võimaldab lausa hotellilikku privaatsust, muutes avara keskkajuti koos C-kujulise kambüüsiga vastavalt olukorrale kas pardalviibijate lemmikrestoraniks, ööklubiks, kinosaaliks või koosolekuruumiks.

 

Kvaliteet detailides igal sammul

Kui seeriatootmise luksusjahid võistlevad tihtipeale disainis, siis Oceanis 54 puhul tundub, nagu oleks ta võitmas meistrikarikat ka luksuses. Isegi kaks-kolm korda kallimate superkruiiserite puhul pole mugavuses ja kiiruses teda lihtne edestada. Erinevad väärispuidust interjöörilahendused, märkamatud kuid kindlad käepidemed kõikjal, kus sa sõidu ajal liigud, kajutis paiknev kaardilaud, või miks mitte tänapäevases mõistes kodukontori ala, mille istmeasendit saad vastavalt kreenile muuta ning paljud muud läbitunnetatud inseneritöö detailid, annavad kindlustunde kõikvõimalikesse oludesse.

 Meeldejäävatest disainipõhimõtetest väärib esiletoomist ka valguslahendus: ükskõik kus sa jahis ei viibi, sa näed alati taevast või merd. Istudes kajuti lounge-diivanitel, lõõgastudes avaras dušinurgas või pikutades ühes kolmest laiast kaheinimesevoodist – akendest avaneb kas sadamamelu, taevasina või veteväljade vaade. Öövalgus nii astmetel kui teistel liikumisteedel on lahendatud hubaste led tuledega, mis mõjub lausa seletamatult romantiliselt

Üheks läbivaks põhimõtteks on ka koduse avarustunde tekitamine kogu jahis. Laiad trepiastmed, täissuuruses külmik kambüüsis ja avarus, kus laevalviibijad saavad vabalt ja üksteisega kokkupõrkamata ringi liikuda, jätab tunde justkui oleksid kodus, mitte merel. See on olnud arhitektide teadlik valik, et kodune tunne valdaks kõiki kes Oceanis 54 pardale satuvad.

 

Tuleviku superkruiiserite lisavarustus

Ja nüüd jõuame selleni, millest alustasime. Beneteau on juba aastaid olnud peagi standardiks kujunevate uuenduste turuletooja. Ka seekord pole põhjust kahelda, et just osa tema tänaseid lisavõimalusi muutub millalgi mitmete seeriatootmise jahtide tavapäraseks tasemenäitajaks. See 54-jalane geeniuste looming saab nii sadamates kui maailmameredel hakkama mängleva kergusega alati, kui astud sammu tulevikku Oceanis 54 lisavarustuse valikul.

 Lisavarustuse nimekirja üheks kasulikumaks võimaluseks on Dock&Go manööverdamisautomaatika, mis tähendab, et sildumine joystick juhtkangi abil on lõpuks ometi kaatrite kaptenisildadelt jõudnud ka luksuslike performance cruiseri’te ahtritekkidele. 360 kraadiseid pöördeid võimaldav juhtimissüsteem on tundlik ja täpne. Sildumine tihedalt täitunud suvistes Vahemere sadamates pole kunagi olnud nii muretu. Selle abil saad hoida alust paigal või liigutada vastavalt vajadusele ka väga kitsastes tingimustes vaid loetud sekunditega. 

Ja kõige tipuks üheks tõenäoliselt armastatuimaks mugavuslahenduseks on automaatne purjetrimmija. Justkui superjahtide automaatkäigukastiks mõeldud Harken ATS (automatic sails trim) trimmisüsteem jälgib pidevalt muutuvaid tuuletingimusi ja sätib automaatselt purjekuju kõige mugavama sõidu ja optimaalsema kiiruse huvides. See on midagi, mis annab  kaptenile võimaluse ka täispurjeis seilates võimaluse end palju vabamalt tunda. 

Loomulikult on lisavarustuse nimekirjas võimalus vahetada välja standardisse kuuluv rullgroot ja suurendada kiiruse huvides tunduvalt purjepinda. Võid valida ka eri võimsustes mootorite ja kütte ning kliimaseadmete vahel.

 Teekond su uue luksuskruiiserini on alanud juba siis, kui fantaasial lennata lased. Veel enne, kui su tulevast jahti veel ehitamagi pole hakatud, pole midagi mõnusamat, kui võtta ühendust Allter Marine edasimüüjaga, kelle abiga need iludused Prantsusmaalt ka Soome lahele jõuavad. Sa saad lubada endale seda vabadust, et paned hetkeks ärid pausile, võtad Beneteau kodulehe lahti ning paned mõtted tööle just oma tulevase superjahi lisavarustust konfigureerides. See on see töö, millele järgneb aastatepikkune puhas nauding juba Oceanis 54 pardal. Asukoha valid siis juba ise. Läänemerel. Vahemerel. Ookeane ületades või oma esimest ümber palli tiiru tehes. 

See laev on mõneti nagu sa ise. Saab kõigis oludes hakkama. Ja seda palju väärikamalt kui paljud teised.

 VAATA VEEBIS

Lisaküsimuste osas võta ühendust Alter Marinega:

 

Aadress: Gaasi 4a, Tallinn 11415
E-mail: marine@marine.ee
Telefon: (+372) 651 9666