by Admin on 20.05.2022
Merekindel ja jõuline safari paat
Zodiac alustas 120 aastat tagasi õhulaevade ehitusega ning peale esimest maailmasõda arendas välja täispuhutavate pontoonidega transpordipaadi sõjaväele. Sealt edasi on Zodiac läbi aegade olnud juhtival kohal RIB ja erinevate kummipaatide tootmises ning osaline kogu valdkonna innovatsioonis. Täna on Zodiac paadid hinnatud ja populaarsed nii militaar- kui päästesektoris üle maailma. Erinevaid mudeliseeriaid on tootmises üle kümne.
Medline seeria värsket 6.8 mudelit esitleti eelmisel sügisel Cannes paadimessil, kus see sai ka kohe erakordse huvi ja tähelepanu osaliseks. Tootmisliinid pandi täie auruga tööle ja Zodiaci 2022 müügirekordid tõotab purustada just see mudel. Ja põhjuseid selleks jagub. Juba mõneminutilise tutvumise järel andis vaimustus tunda ja oli selge, et Medline on midagi, mis võiks meie merekultuuri eripärasid arvesse võttes kenasti pilti sobituda. Päevasõidud väikesaartele ja laidudele, spontaansed õhtusöögid mõnes lahesopis, avastusretked meie põhjanaabri lõpututes labürintides. Ja loomulikult siseveekogud - kogupikkus veidi vähem kui 7m ja kaal alla pooleteise tonni teeb ta mugavalt treilerdatavaks ning jõukohaseks ka keskmisele linnamaasturile. Sõbrad kaasa ja nädalavahetuse ekspeditsioonile Emajõele – vaid fantaasia seab piirid.
Medline kontseptsioon on tugev merekindel ja jõuline safari paat ühendatud mugavuse, funktsionaalsuse ning elegantse disaini ja kvaliteetse viimistlusega. Paat, millel võid ühel päeval tormiülikonnas laineid künda ning järgmisel võõrustada kokpitis tiigipuust laua ümber Serge Ferrari toodetud diivanipatjadel istudes tähtsaid äripartnereid.
Paat on jaotatud justkui kolmeks sektsiooniks – vööris paiknev avar istumisala, keskosas kõrge tuuleklaasi ning kahe istmega roolikonsool ja ahtris U-kujuline diivan ümber suure laua. Nii ahtri- kui vöörisektsioon on võimalik mõne liigutusega muuta täismõõdus päevitusalaks. Selline planeering teeb Medline mõnusaks pere- ja seltskonnapaadiks, kus saab suhelda nii ühiselt kui klassikalises naiste-meestejuttude sektorites.
Mahukaid panipaiku leidub üle kogu paadi vöörist ahtrini ning paremas pardas on isegi spetsiaalselt wakeboardi hoiustamiseks mõeldud pesa. Sinna saab ühtlasi ka vabalt päris mitu õngeritva peita. Lisavarustusena pakutav mahukas külmik asub gaasivedrudel avaneva keskmise istmekonsooli all. Seega kogu vajalik varustus on kenasti silma alt ära ja nii sadamas kui sõidu ajal on kokpit mõnusalt avar ja samas ka ohutu liikumiseks. Tugevate torureelingute ning käepidemete asukohad on väga hästi läbi mõeldud ja neid on üle kogu paadi piisavalt, et kõik pardalviibijad leiavad igal hetkel kindlalt hoidmiseks käepärase võimaluse ka kõige ekstreemsemates oludes. Suusapost otse ahtripingi seljatoe taga on väga mugavalt opereeritav ning kõrgus täpselt õige, et liin muretult üle mootori jookseks ja vedamiseks korrektse nurga jätaks.
C-klassi märgisega Medline 6.8 võib korraga pardale võtta koguni 14 hingelist ja seejuures eraldi istekohti jagub kümnele. Erilist tähelepanu köitis vööriosas roolikonsooli all süvendis iste, mis on mõnus kookonilaadne turvaline pesa, kus näiteks natuke teravamat sõitu esireast nautida.
Lisavarustusest võiks välja tuua veel elektrilise ankruvintsi koos pontooni all kerest väljuva ankruga. Sellist lahendust väiksematel RIB paatidel just tihti ei kohta. Ja kogu opereerimine muidugi nupust rooli tagant lahkumata. Ei mingit tüütut kastides kolistamist.
Pikad ümber pontoonide pööravad ahtriplatvormid kahel pool mootorit moodustavad Mercury iseloomuliku nurgelise disainiga ühtse terviku. Mõni teistsugune mootor ehk ei istukski nii valatult sinna. Igal juhul on need platvormid tõeliselt kasulikud ja võimaldavad ka ahtrist pardale astuda. Eelkõige vasakust pardast, sest just seal on võimalik käigutee laiune sektsioon platvormi ees avada ning muretult turnimata kokpiti astuda. Lahendus, mis rõhutab Medline kogupere kontseptsiooni. Samal platvormil paikneb ka ujumisredel.
Rooli ja istme vahe on üllatavalt avar. Isegi kaks toekamat mehemürakat võiks seal ennast üsna koduselt tunda. Mõlemad istmepadjad on ka eraldi üles klapitavad. Juhikohal tundub nii seistes kui istudes asend rooli ja gaasihoova suhtes ergonoomiline ja keskmise kasvu juures püsib mõlemas asendis pea kenasti tuuleklaasi varjus.
Roolikonsool ise mahutab kuni 12“ ekraani ning ruumi jagub ka kõigele muule vajalikule. Muuhulgas on olemas kaks USB laadimispesa, mille all turvaline sahtel telefoni hoidmiseks.
Tehase optimaalne soovituslik mootorivõimsus 200Hj peaks muretult igas olukorras toime tulema. Demopaadil on aga 250 hobuseline Mercury Verado V8, mis ühtlasi on ka lubatud maksimaalne suurus antud mudelil ja ideaalsetes tingimustes peaks tagama tippkiiruse üle 50kt. Piltlikult võttes tähendab see, et kui mõnel soojal siledal suvepäeval tuleb Tallinna lahel peesitades mõte Helsingi kesklinnas jalga sirutada ja turult paar karjala pirukat osta, siis tund peale käigu sisse lükkamist võib hakata juba parkimiskohta otsima.
Sõidudünaamika osas on märksõnadeks väga madal raskuskese ja sügav V-kere ning võrdlemisi suure läbimõõduga torud. See kokku tagab maksimaalselt stabiilse liikumise ka suurematel kiirustel ja lainetusega. Zodiac on kere disainil kurja vaeva näinud, et saavutada kerge ja kiire paadi juures võimalikult mugav sõit. Vähemat aga koguperepaadilt ei ootakski.
Kokkuvõtteks võib öelda, et Medine 6.8 illustreerib hästi Zodiaci sloganit – “Keep exploring”.
Tehnilised andmed
- Kogupikkus 6,88m
- Laius 2,54m
- Tühikaal 950kg
- Kandevõime 1910kg
- CE kategooria C14
- Max lubatud mootor 250Hj
Aga kuna oma silm on kuningas, siis pole muud kui astu läbi Alter Marine esindussalongist ja saad nimetatud Medline ja ka teiste Zodiac mudelitega juba ise lähemalt tutvuda.